Tõnis Vaiksaar Müügijuht /juhatuse liige
Tõnis, kelleks tahtsid lapsena saada?
Kuna esivanemate poolt oli spordipisik väga tugevalt sisse kodeeritud, siis lapsena soovisin üle kõige sporti teha ning oma tulevikku spordiga siduda. Kuni kaitseväkke minekuni tegutsesin kooli kõrvalt väga aktiivselt suusatamise ning eriti pingsalt orienteerumisspordiga.
Ajateenistuse ajal ei olnud nii palju võimalust spordiga jätkata. Kuna siis oli rahulikult aega asjade üle mõelda, sai tollel hetkel maailmapilt natuke selgemaks ning peamine fookus ei jäänud enam spordile.
Kuidas sattusid Timbecosse?
Esmakordselt kuulsin Timbecost 2010/11 aastavahetuse paiku kui kandideerisin „Ekspordirevolutsiooni“ programmis Timbecosse. Kuna ma ise asusin tol ajal juba teist aastat Austraalias, siis ei saanud kohtumistele kohale tulla ning ma ei osutunud valituks. Pärast konkurssi tehti nii kandideerijatele kui ka ettevõttele nimekirjad avalikuks, siis sain otse ühendust Timbeco personalijuhi Angelikaga. Esimene intervjuu toimus läbi Skype (suutsin oma tollasesse Nokia E51 telefoni Skype installida) samal ajal, kui Darwini tänavatel ringi jalutasin. Ca 1 kuu hiljem olin Ecomajas Urmase ja Siimuga töövestlusel ning juulikuust alustasin tööd Timbeco müügijuhina.
Kuidas hindad Timbeco meeskonda?
Timbeco meeskond on läbi aastate väga tublisti arenenud ning ettevõte on minu alustamise ajast üsna palju muutunud. Kui 2011a oli Timbeco pigem natuke edasi arendatud Palktare, siis tänasel päeval on Timbeco juba täiesti enda nägu ja tegu. Areng palkmajadest kuni moodulmajadeni on tinginud uute osakondade tekke ning rohkem spetsialiseerumist seoses tehniliselt järjest keerukamate projektide ja teenustega, mida pakume. Minu jaoks on olnud alati põnev näha, milliseid ideid uued inimesed majja toovad ning kuidas juba „settinud“ tasakaalu aitavad ümber kujundada. Timbeco suurimaks väärtuseks läbi aegade on olnud selles olevad motiveeritud inimesed, kes on valmis arengus kaasa rääkima ning vajadusel ka kehvasti toimivaid süsteeme lammutama, asendades need paremaga. Hea on koos töötada oma ala professionaalidega.
Mis on müügimeeskonna suurimad väljakutsed ja mis suunas see liigub?
Keeruliste toodete (nagu Timbeco tooted üldiselt on) puhul toimib kõige paremini konsulteeriv müügistiil. See tähendab, et eduka müügi jaoks on vaja potentsiaalset klienti tehniliselt nõustada ning lahendada tema jaoks väga suur küsimuste „pusa“. Selle konsultatsiooni käigus võidetakse kliendi usaldus meie professionaalsuse ning võimekuse osas. Selliste konsultatsioonide pikkus võib olla väga varieeruv ning selle kestuse üle ei ole võimalik 100% kontrolli kunagi omada. Kuna aga Timbeco on tootmisettevõte, siis on vaja kindlustada olemasolevatele ressurssidele (nii kontori, tehase kui ehitusplatsi tööjõud, masinad, hooned) võimalikult ühtlane koormatus, siis müügiosakonna jaoks ongi suurim väljakutse olemasolevate ressursside jaoks ühtlase töökoormuse tagamine nende hoomamata pikkusega konsultatsiooniprotsessidele vaatamata.
Mis teeb Timbecos töötamise põnevaks ja mis sind kõige rohkem motiveerib?
Nagu eelnevalt ka mainisin, siis motiveeritud inimestega koos töötamine ning ühiste võitude saavutamine. 2020 kõige huvitavam ühine väljakutse on minu jaoks TMS (Timbeco Modular System) ning selle ühine välja töötamine. Kuigi selle kontseptsiooni välja töötamine pole kaugeltki veel lõppenud, siis on mul ülimalt hea meel näha, kuidas kogu ettevõtteüleselt on selle potentsiaali nähtud ning ühiselt panustatakse selle edukasse algusesse.